Autor innowacji
Dawid Wiejata
Nauczyciele prowadzący innowacje
Marzena Grabowska, Agata Ćwiertnia
Miejsce wdrażania innowacji:
Szkoła Podstawowa nr 1 im. Wojska Polskiego w Porębie
Rodzaj innowacji:
metodyczna
Zajęcia edukacyjne objęte innowacją:
edukacja wczesnoszkolna – zajęcia obowiązkowe
Adresaci innowacji:
Innowacją zostaną objęci uczniowie klasy IIIa i IIIc.
Czas trwania innowacji:
listopad 2019 – czerwiec 2020
Szczegóły innowacji
Opis innowacji
Innowacja pedagogiczna „Dzieci uczą rodziców”, której adresatami są uczniowie klas 3, to comiesięczne lekcje podejmujące tematykę bezpieczeństwa, ekologii, kultury i historii. Celem innowacji jest zwiększenie poziomu bezpieczeństwa wśród najmłodszych, popularyzacja postaw proekologicznych, promocja aktywnego i zdrowego trybu życia, a także zachęcanie dzieci do rozmowy z rodzicami na tematy, które były przedmiotem lekcji.
Cele ogólne:
- kształtowanie szacunku wobec dorobku przeszłych pokoleń, pomników pamięci narodowej, tradycji i obyczajów;
- kształtowanie postawy tolerancji, empatii i zrozumienia;
- kształtowanie postawy zdrowego stylu życia;
- doskonalenie umiejętności bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym oraz bezpiecznego korzystania z internetu;
- poznanie bogactwa przyrodniczego najbliższej okolicy.
Cele szczegółowe:
- poznanie dziedzictwa narodowego;
- poznanie drogi Polski do niepodległości;
- odwiedzanie miejsc pamięci narodowej;
- zwiedzanie zabytków, pomników przyrody żywej w najbliższej okolicy;
- zrozumienie potrzeby ochrony środowiska w swoim otoczeniu;
- poznanie zasad funkcjonowania wysypiska śmieci i oczyszczalni ścieków;
- kształtowanie kulturalnych zachowań w miejscach publicznych.
Przewidywane osiągnięcia uczniów:
W wyniku przeprowadzonych zajęć uczeń będzie:
- wiedział jak być bezpiecznym w szkole, w ruchu drogowym, korzystając z internetu czy podczas zimowego oraz wakacyjnego wypoczynku,
- kształcił zasady współdziałania w grupie,
- zagospodarowywał czas wolny w sposób aktywny i bezpieczny,
- wdrażał zasady zdrowego stylu życia,
- wiedział jak poprawnie segregować odpady oraz jak walczyć ze smogiem,
- posiadał wiedzę o tradycjach, kulturze, symbolach narodowych naszego kraju,
- wiedział gdzie w najbliższej okolicy są pomniki przyrody,
- umiał współdziałać w grupie w sposób bezkonfliktowy i efektywny,
- rozumiał znaczenie odpowiedzialności w pracy grupowej.
Ewaluacja:
Celem ewaluacji jest zbadanie jakości realizacji projektu innowacyjnego. Efekty naszej pracy będziemy analizować w oparciu o:
- ankietę ewaluacyjną dla uczniów,
- rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami.
Szczegółowa analiza wyników ankiety i przeprowadzonych rozmów pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów oraz sformułować wnioski. Posłużą one do zaplanowania działań innowacyjnych w przyszłości.
Wszystkie wyniki i uwagi zostaną przedstawione w sprawozdaniu końcowym oraz udostępnione dyrektorowi szkoły.