Usprawnienie pracy wychowawcy w sytuacjach trudnych

Usprawnienie pracy wychowawcy w sytuacjach trudnych

Autorzy innowacji

Lidia Kot, Halina Przystalska
Nauczyciele prowadzący innowacje
Lidia Kot, Halina Przystalska

Miejsce wdrażania innowacji:

Szkoła Podstawowa nr 1 im. Wojska Polskiego w Porębie

Rodzaj innowacji:

metodyczna

Zajęcia edukacyjne objęte innowacją:

Adresaci innowacji:

Adresatami innowacji są wychowawcy, nauczyciele, pedagog szkolny, dyrektor, rodzice

Czas trwania innowacji:

II semestr roku szkolnego 2020/2021 do końca roku 2021/2022.

Data rozpoczęcia i data zakończenia innowacji:

8 marca 2021. – czerwie 2022r.

Szczegóły innowacji

  • Niniejsza innowacja ma na celu poprawę jakości pracy wychowawcy poprzez stworzenia standaryzowanego narzędzia do procedur wychowawczo – profilaktycznych. Ma ona wspierać wychowawców i nauczycieli w prawidłowym i ujednoliconym dokumentowaniu pracy wychowawczej.

    Motywacja wprowadzenia innowacji:

    Innowacja „Usprawnienie pracy wychowawcy w sytuacjach trudnych” jest moją odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony wychowawców na jednolite dokumentowanie pracy wychowawczej w sytuacjach trudnych.

    Na podstawie obserwacji oraz rozmów z wychowawcami  zauważyłam, że istnieje konieczność, aby opracować jednakowe narzędzie dla wszystkich wychowawców. Dlatego też główną przyczyną opracowania tej innowacji była potrzeba standaryzacji narzędzia do pracy wychowawcy.

     

     

     

    Opis innowacji:

    1. Wstęp

    PO CO INNOWACJA W TEJ SZKOLE?

           Innowacja została stworzona w celu poprawy jakości pracy wychowawcy. Służy także dokumentacji tej pracy. To standaryzowane narzędzie ma stworzyć przejrzyste i jasne zasady postepowania w przypadku sytuacji, które zawarte są w procedurach wychowawczo – profilaktycznych.

     

    1. Założenia ogólne
    2. Innowacja skierowana jest do wychowawców klasowych
    3. Główne założenia pracy:

    – wykorzystanie na bieżąco w sytuacjach odnoszących się do procedur wychowawczo-profilaktycznych

     – zapoznanie wychowawców  z narzędziem

     – wdrożenie tej dokumentacji przez wychowawców

    III. Cele innowacji

    Cel główny: Ujednolicenie  dokumentacji pracy wychowawcy

    Cele szczegółowe:

     – poprawa jakości pracy wychowawcy

    – usprawnienie komunikacji miedzy wychowawcą a rodzicem

    – stworzenie jasnych i przejrzystych zasad postepowania w sytuacjach trudnych

     

    1. Przewidywane osiągnięcia (korzyści innowacji)

    Wychowawca: usprawni swoja prace wychowawczą, ujednolici prowadzoną dokumentację.

     

    1. Ewaluacja

    W celu uzyskania informacji zwrotnej zostanie przeprowadzona:

     – ankieta dotyczącą wprowadzonego narzędzia

     – analiza dokumentacji pracy wychowawcy

     – rozmowy z wychowawcami

    Szczegółowa analiza wyników ankiety, przeprowadzonych rozmów z  wychowawcami oraz analiza dokumentacji pracy wychowawcy  pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować narzędzie pracy

    1. Spodziewane efekty

    Wpływ na pracę szkoły:

    – szybkie reagowanie w sytuacjach trudnych

    –  standaryzacja dokumentacji pracy wychowawcy

    – pomoc uczniowi w sytuacjach trudnych  

    VII. Podsumowanie

    Niniejsza innowacja ma na celu zaprezentowanie korzyści płynących z wprowadzenia standaryzowanego narzędzia pracy wychowawcy jako załącznika do procedur wychowawczo – profilaktycznych.

Skip to content